Vistas a la página totales
sábado, 28 de marzo de 2020
Children 2B - Class March, 26
VOCABULARY
Do you have good memory? (¿Tienes buena memoria?)
Let's see! (¡Veamos!)
PLEASE, COMPLETE THE PHRASES (Por favor, completa las frases)
1. Coloring a _____________ .
2. Gluing ___________ .
3. _____________ to a story.
4. ___________ the _________er.
5. Writing ______ ________ .
6. Playing a __________ .
7. ______________ paper.
(En el cuaderno, escribe el título en inglés y luego la frase completa con su número correspondiente)
NOW, LOOK AT THE PICTURES AND WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER
(Ahora, mira las láminas y escribe la pregunta y la respuesta)
Example:
What's she doing? - She's gluing shapes.1
2
3
(En el cuaderno, escribe el título en inglés, luego el número de la lámina y la pregunta y respuesta correspondiente)
Children 2A - Class March 26
GRAMMAR (Page 9)
Repasemos un poquito, ¿les parece?...
Questions (Preguntas) Answers (Respuestas)
What's he / she doing? He's / She's reading a book.
What are they doing? They're gluing pictures.
What are you doing? I'm watching TV.
Aquí estamos preguntando: ¿qué está haciendo ella/el?, ¿qué están haciendo ellos/ellas?, o bien, ¿qué estás haciendo vos?
Y respondemos: "está leyendo un libro", "están pegando figuras", "estoy mirando televisión"
IMPORTANT: What's = What is
She's = She is
He's = He is
I'm = I am
They're = They are
's = es la contracción de IS
'are = es la contracción de ARE
'm = es la contracción de AM
Y ten siempre presente que:
ARE lo usamos con: They - We - You
IS lo usamos con: He - She - It
AM lo usamos con: I
Ahora creo que estamos listos... :) Por favor, completa el siguiente ejercicio. Utiliza las palabras del recuadro para completar las oraciones de las figuras (en el cuaderno, sólo escribe "Grammar" como título y luego escribes las oraciones con su respectivo número.
viernes, 27 de marzo de 2020
Teens Intermediate - Classes March, 23 and 25
1. VOCABULARY (Page 12) - Describing Reactions
Upset about
Excited about
Worried about
Happy about
Amazed by
Surprised by
Angry at
Interested in
Please, choose 5 adjectives from the list. For each one, write a sentence sharing important events during your life (you can write in past, present, or future)
2. READING (Page 12) - Pronoun Reference
Pronouns refer to nouns, for example, HE and THEM. Examples of sentences:
Ignacio is the best athlete on the team. HE practices very hard every day.
HE lo usamos para sustituir la palabra Ignacio
Celina and Morena went to the festival last weekend. I saw THEM when I was leaving.
THEM lo usamos para referirnos a Celina y Morena
Look at the pronouns in bold in this article. Who or what does each one refer to? Write the number of the pronoun that refers to each of these things.
Text 1: Text 2:
the athletes ______ places in the city _____
the Olympic Games ______ hurricanes _____
the volunteers ______ the floods _____
the writer and her family _____ the hurricane _____
Now, please answer the following questions about the stories.
1. Was Rodrigo in the USA when the disaster happened?
2. What was the biggest problem?
3. Why were lots of places affected?
Children 1 - Class March 25 - 2
A FALL DRAWING
(Un dibujo de otoño)
Hi again!
¿Qué te parece si haces un dibujo con los colores del otoño?
Puedes usar: BROWN, YELLOW, ORANGE, RED, GREEN, ....
Quien guste hacerlo, puede enviármelo por Whatsapp asi lo imprimo y puedo colocarlo en cartelera. Les cuento que ya enviaron uno... :)
Children 1 - Class March 25 - 1
WHAT DO YOU TAKE TO CLASS?
(¿Qué llevas a clase?)
Hi! How are you? Les propongo lo siguiente:
En el cuaderno, dibujen una mochila y escriben qué útiles llevan a clase.
Puedes ir haciendo flechitas que salen de la mochila, o bien escribir una lista de útiles debajo o al costado de la misma, por ejemplo:
BLACK PENCILS
A GREEN RULER
BLUE SCISSORS
Escribe al menos 6 útiles
IMPORTANTE PARA RECORDAR:
El orden es: COLOR + OBJECT (red pencil, blue eraser)
Cuando el objeto es único, esto es, está en SINGULAR, podemos usar "A" delante: A red pencil, A blue eraser.
Cuando los objetos son más de uno, esto es, están en PLURAL, no podemos utilizar "A" delante, asi que solo decimos o escribimos: red pencils, blue erasers (solo se hace plural el objeto, con la "S" al final en los que corresponda, NO el color, no decimos "blues" ni "reds")
SCISSORS: es un útil de trabajo que en inglés se considera PLURAL, por lo que debemos decir o escribir: blue scissors (sin la "A" delante)
Cuando termines, puedes enviarme la foto por celular, ok? Aguardo la tuya! :)
miércoles, 25 de marzo de 2020
Children 2 - Repaso para clase jue 26/3
Hi!! En esta ocasión, sólo les pido que estudien las acciones y su descripción correspondiente en forma oral, en forma escrita no es necesario por ahora. Lo necesitarán para nuestra clase del jueves 26/3. Nos vemos online!!
lunes, 23 de marzo de 2020
Children 1 - Activities March, 23 - CLASSROOM OBJECTS
UNIT 1 - Good Morning, Class! (Page 4)
Repasamos vocabulario de objetos de clase:
Aquí, les pido que observen tanto los dibujos como la escritura. Verán que los primeros cuatro tienen también el color incluido, así como también aparecen otros que no vimos en clase (crayon, desk, chair, backpack) Recordemos que el orden es: COLOR + OBJECT, por ejemplo: a green eraser, a red pen, a blue ruler.
En la clase del miércoles les pediré que digan el nombre de algún objeto, o bien, que lo escriban y lo vemos en pantalla.
Agrego algunos objetos que sí vimos en clase:
SCISSORS
GLUE
MARKER
SHARPENER
domingo, 22 de marzo de 2020
Teens Intermediate - Class March 20
UNIT 1 - Hw Class March, 20
VOCABULARY
(Page 10)
1. Write
an online journal _________
2.
Top
ut a message, photo, or blog entry online
___________
3.
Look
at different websites ____________
4.
Put
photos or videos on the Internet
____________
5.
On
the Internet ___________
6.
Use
the Google search engine to look for someone/something _____________
7.
Get
files from the Internet ______________
8.
Write
a short message using Twitter
______________
NOW,
WRITE THREE OF FOUR SENTENCES ABOUT YOUR INTERNET ACTIVITIES, USING THE
VOCABULARY IN THE VOCABULARY SECTION AND ADVERBS OF FREQUENCY, for example: I
often download music, but I never shop online.
GRAMMAR
(Page 11)
FORM:
Complete this table with examples from the picture
AFFIRMATIVE NEGATIVE QUESTION
I ____ ______ I
______ ______ What ____
I _____
for my last
exam ______
with friends two years
ago?
PAST
PROGRESSIVE (or CONTINUOUS) – CIRCLE THE CORRECT OPTIONS:
We use: 1. Is
2.
were
3. was
4. are
5. be
And we also
use: 1. the “ing” form of a
verb
2. the “base” form of a verb
PRACTICE 1: Complete the blog
with the past progressive using the verbs in parenthesis.
QUESTION: What __________ you
__________ (do) at midnight on December 31, 2019?
Mouse
12: Hmm. Good question.
I thing I ___________________ (dance) with my boyfriend at a hight school
party.
Aiden300: I
________________ (sleep)! I was sick…
Marco: We
__________________ (have) dinner at my grandparents` house. In my country, we
have a big family dinner on New Year`s Eve.
Kenny: I
______________ (work) on a big project for a college class, so I
___________________ (not celebrate) that night.
PRACTICE
2: Complete the sentences using the past progressive and your ideas.
1.
At
7 o´clock yesterday evening, we _____________________________
2.
Last
Saturday night, I _______________________________________
3.
Yesterday
in the afternoon, you _______________________________
4.
Last
summer, she _________________________________________
Suscribirse a:
Comentarios (Atom)
















