Vistas a la página totales

sábado, 28 de marzo de 2020

PARA TODOS LOS GRUPOS





TAKE CARE YOURSELF



Children 2B - Class March, 26

VOCABULARY

Do you have good memory? (¿Tienes buena memoria?)
Let's see! (¡Veamos!)

PLEASE, COMPLETE THE PHRASES (Por favor, completa las frases)

1. Coloring a _____________ .
2. Gluing ___________ .                     
3.  _____________ to a story.
4. ___________  the _________er.                         
5. Writing ______   ________ .
6. Playing a __________ .                     
7. ______________  paper.

(En el cuaderno, escribe el título en inglés y luego la frase completa con su número correspondiente)


NOW, LOOK AT THE PICTURES AND WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER
(Ahora, mira las láminas y escribe la pregunta y la respuesta)

Example:     
           What's she doing? - She's gluing shapes.


1



(En el cuaderno, escribe el título en inglés, luego el número de la lámina y la pregunta y respuesta correspondiente)





   
         


Children 2A - Class March 26

GRAMMAR (Page 9)

Repasemos un poquito, ¿les parece?...

Questions (Preguntas)                                                   Answers (Respuestas)

What's he / she doing?                                                     He's / She's reading a book.

What are they doing?                                                      They're gluing pictures.

What are you doing?                                                       I'm watching TV.

Aquí estamos preguntando: ¿qué está haciendo ella/el?, ¿qué están haciendo ellos/ellas?, o bien, ¿qué estás haciendo vos?
Y respondemos: "está leyendo un libro", "están pegando figuras", "estoy mirando televisión"

IMPORTANT:    What's = What is
                              She's = She is
                              He's = He is
                              I'm = I am
                              They're = They are

's = es la contracción de IS
'are = es la contracción de ARE
'm = es la contracción de AM

Y ten siempre presente que:

ARE lo usamos con: They - We - You
IS lo usamos con: He - She - It
AM lo usamos con: I

Ahora creo que estamos listos... :) Por favor, completa el siguiente ejercicio. Utiliza las palabras del recuadro para completar las oraciones de las figuras (en el cuaderno, sólo escribe "Grammar" como título y luego escribes las oraciones con su respectivo número. 






viernes, 27 de marzo de 2020

Teens Intermediate - Classes March, 23 and 25

1. VOCABULARY (Page 12) - Describing Reactions

Upset about
Excited about
Worried about
Happy about
Amazed by
Surprised by
Angry at
Interested in

Please, choose 5 adjectives from the list. For each one, write a sentence sharing important events during your life (you can write in past, present, or future)

2. READING (Page 12) - Pronoun Reference

Pronouns refer to nouns, for example, HE and THEM. Examples of sentences:

Ignacio is the best athlete on the team. HE practices very hard every day.

HE lo usamos para sustituir la palabra Ignacio

Celina and Morena went to the festival last weekend. I saw THEM when I was leaving. 

THEM lo usamos para referirnos a Celina y Morena

Look at the pronouns in bold in this article. Who or what does each one refer to? Write the number of the pronoun that refers to each of these things. 


Text 1:                                                             Text 2:
the athletes    ______                                       places in the city _____
the Olympic Games ______                            hurricanes _____
the volunteers ______                                     the floods _____
the writer and her family _____                      the hurricane _____

Now, please answer the following questions about the stories.

1. Was Rodrigo in the USA when the disaster happened?
2. What was the biggest problem?
3. Why were lots of places affected?

Children 1 - Class March 25 - 2

A FALL DRAWING
(Un dibujo de otoño)

Hi again!

¿Qué te parece si haces un dibujo con los colores del otoño?

Puedes usar: BROWN, YELLOW, ORANGE, RED, GREEN, ....

Quien guste hacerlo, puede enviármelo por Whatsapp asi lo imprimo y puedo colocarlo en cartelera. Les cuento que ya enviaron uno... :)






Children 1 - Class March 25 - 1

WHAT DO YOU TAKE TO CLASS?
(¿Qué llevas a clase?)

Hi! How are you? Les propongo lo siguiente:

En el cuaderno, dibujen una mochila y escriben qué útiles llevan a clase.



Puedes ir haciendo flechitas que salen de la mochila, o bien escribir una lista de útiles debajo o al costado de la misma, por ejemplo:

BLACK PENCILS
A GREEN RULER
BLUE SCISSORS

Escribe al menos 6 útiles

IMPORTANTE PARA RECORDAR:

El orden es:  COLOR + OBJECT (red pencil, blue eraser)

Cuando el objeto es único, esto es, está en SINGULAR, podemos usar "A" delante: A red pencil, A blue eraser.

Cuando los objetos son más de uno, esto es, están en PLURAL, no podemos utilizar "A" delante, asi que solo decimos o escribimos: red pencils, blue erasers (solo se hace plural el objeto, con la "S" al final en los que corresponda, NO el color, no decimos "blues" ni "reds")

SCISSORS: es un útil de trabajo que en inglés se considera PLURAL, por lo que debemos decir o escribir: blue scissors (sin la "A" delante)

Cuando termines, puedes enviarme la foto por celular, ok? Aguardo la tuya! :) 





miércoles, 25 de marzo de 2020

Children 2 - Repaso para clase jue 26/3


Hi!! En esta ocasión, sólo les pido que estudien las acciones y su descripción correspondiente en forma oral, en forma escrita no es necesario por ahora. Lo necesitarán para nuestra clase del jueves 26/3. Nos vemos online!! 

lunes, 23 de marzo de 2020

Children 1 - Class March, 23 - COLORS

UNIT 1

Colors!



Hi! Repasen los colores y su forma de escritura. El miércoles los desafío! ☺

Children 1 - Activities March, 23 - CLASSROOM OBJECTS

UNIT 1 - Good Morning, Class! (Page 4)

Repasamos vocabulario de objetos de clase:



Aquí, les pido que observen tanto los dibujos como la escritura. Verán que los primeros cuatro tienen también el color incluido, así como también aparecen otros que no vimos en clase (crayon, desk, chair, backpack) Recordemos que el orden es: COLOR + OBJECT, por ejemplo: a green eraser, a red pen, a blue ruler. 

En la clase del miércoles les pediré que digan el nombre de algún objeto, o bien, que lo escriban y lo vemos en pantalla. 

Agrego algunos objetos que sí vimos en clase:

SCISSORS    

GLUE   

MARKER    

SHARPENER    





domingo, 22 de marzo de 2020

Teens Intermediate - Class March 20


UNIT 1 - Hw Class March, 20

VOCABULARY  (Page 10)



1.       Write an online journal   _________
2.       Top ut a message, photo, or blog entry online  ___________
3.       Look at different websites  ____________
4.       Put photos or videos on the Internet  ____________
5.       On the Internet  ___________
6.       Use the Google search engine to look for someone/something  _____________
7.       Get files from the Internet  ______________
8.       Write a short message using Twitter  ______________


NOW, WRITE THREE OF FOUR SENTENCES ABOUT YOUR INTERNET ACTIVITIES, USING THE VOCABULARY IN THE VOCABULARY SECTION AND ADVERBS OF FREQUENCY, for example: I often download music, but I never shop online.


GRAMMAR (Page 11)


FORM: Complete this table with examples from the picture
AFFIRMATIVE                                                  NEGATIVE                                          QUESTION
I ____  ______                                                I ______   ______                       What ____  I  _____
for my last exam                                             ______ with friends                     two years ago?

PAST PROGRESSIVE (or CONTINUOUS) – CIRCLE THE CORRECT OPTIONS:
We use:          1. Is
                       2. were
3. was
4. are
5. be

And we also use:        1. the “ing” form of a verb
2. the “base” form of a verb


PRACTICE 1: Complete the blog with the past progressive using the verbs in parenthesis.

QUESTION: What __________  you __________ (do) at midnight on December 31, 2019?

Mouse 12: Hmm. Good question. I thing I ___________________ (dance) with my boyfriend at a hight school party.

Aiden300: I ________________ (sleep)! I was sick…

Marco: We __________________ (have) dinner at my grandparents` house. In my country, we have a big family dinner on New Year`s Eve.

Kenny: I ______________ (work) on a big project for a college class, so I ___________________ (not celebrate) that night.


PRACTICE 2: Complete the sentences using the past progressive and your ideas.

1.       At 7 o´clock yesterday evening, we _____________________________
2.       Last Saturday night, I _______________________________________
3.       Yesterday in the afternoon, you _______________________________
4.       Last summer, she _________________________________________